Een van de belangrijkste dingen bij een goed bedrijf is de medewerkers die hier werkzaam zijn. Zij zijn vaak namelijk de ruggengraat van een bedrijf, en je kunt nu eenmaal niet zonder ze. Om deze redenen is het belangrijk om de juiste medewerkers te zoeken en aan te trekken. Hoe doe je dat eigenlijk precies? Een van de manieren waardoor je er van verzekerd kan zijn dat je de juiste medewerkers aanneemt is door gebruik te maken van pre-employment screening. Hierbij screen je een medewerker van te voren om goed uit te zoeken of zij geen vervelend verleden hebben of andere dingen hebben uitgespookt die niet bij jouw organisatie passen.

Creativiteit is een echte must

Naast het gebruik maken van signum interfocus moet je natuurlijk eerst wel potentiële medewerkers aantrekken. Hiervoor dien je echt heel erg creatief te zijn. Het is namelijk zo dat de arbeidsmarkt steeds krapper wordt en jij als organisatie dus steeds harder moet werken om mensen aan te trekken tot een baan bij jouw organisatie. Het lukt veel ondernemers dan ook niet om de juiste mensen aan te trekken. Dit komt doordat ze niet creatief genoeg zijn. Het is namelijk belangrijk om je beste beentje voor te zetten wanneer je medewerkers wilt vinden, en hierdoor zul je af en toe dus uit je comfortzone moeten stappen.

Stimuleer je bestaande medewerkers ook

Je kunt voor het vinden van de juiste medewerkers ook je eigen bestaande club met medewerkers gebruiken. Dit kun je doen door hun op de juiste manier te stimuleren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een beloning, zoals geld of iets anders leuks. Beloof hun dat zij een presentje ontvangen wanneer ze een medewerker aanleveren die vervolgens langer dan een maand werkzaam is bij jouw organisatie. Hierdoor zullen veel van je werknemers zich aangetrokken voelen tot het aansporen van vrienden en familie, wat betekent dat jij meer personeel krijgt! Zeker wanneer je allerbeste personeel dit doet kun jij er flink van profiteren.

Adverteer, maar wel op de juiste manier

Adverteren is natuurlijk ook enorm belangrijk als het gaat om het vinden van nieuwe medewerkers. Zorg dus dat je een advertentie weet te plaatsen in kranten en andere vormen van media. Wees er wel van bewust dat je goed moet uitzoeken welk type doelgroep je aanspoort met je advertentie. Maak je advertentie dus toegankelijk voor de juiste mensen en plaats het ook in een krant of weekblad waar de mensen naar kijken die jij zou willen aannemen. Wanneer je dit niet doet, kan het zomaar eens zo zijn dat je de verkeerde mensen aantrekt. 

Maak van je stagiaire een medewerker

Bovendien kun je de juiste medewerkers aantrekken door een positie beschikbaar te maken voor stagiaires. Dit zijn niet alleen medewerkers die je minder hoeft te betalen, maar je kunt hun ook later een baan aanbieden wanneer zij hun stage succesvol hebben afgerond. Zij zijn vaak op dit moment al goed bekend met het werk en kunnen met succes zelf een proces draaien. Hierdoor hoef je ze dus minder energie te schenken als het gaat om de opleiding. Scheelt dus niet alleen tijd, maar ook erg veel moeite! Zo weet je zeker dat je de juiste medewerker in huis haalt.